Jezte s rozumem

Jezte s rozumem

Hovězí steak s bylinkovou omáčkou

Ingredience:

(na 2 porce)

Doba přípravy:

30 minut

Nutriční hodnoty:

(1 porce)

Brambory řádně omyjeme, nakrájíme na plátky (dukátky) a zhruba 7 minut povaříme, aby lehce změkly. Pak bramborové plátky scedíme, nasypeme do zapékací mísy, kde je promícháme s troškou olivového oleje, posypeme provensálským kořením, čerstvým tymiánem a hrubozrnnou solí. Zapékací mísu vložíme do trouby, kterou jsme si předehřáli na 160 stupňů, a při této teplotě pečeme dukátky asi 15 minut.

Mezitím se ujmeme hovězího masa, které jsme nechali minimálně hodinu před přípravou odležet, aby dosáhlo pokojové teploty. Hovězí roštěnou opepříme, potřeme olivovým olejem a zprudka opečeme dvě až tři minuty z každé strany na pánvi s širokým dnem. Při obracení hovězí maso nepropichujeme vidličkou, aby z něj nevytekla šťáva. Maso v této fázi nesolte. Osolené maso totiž na pánvi pustí více šťávy, snáze dojde k vysušení a výsledný steak pak není tak šťavnatý.

Poté steaky přesuneme do pekáčku, přiklopíme víkem a vložíme do trouby, kde se již při 160 stupních pečou brambory. Při této teplotě pečeme i steaky, a to zhruba 5 až 8 minut (podle tloušťky masa a podle toho, jak chceme mít steaky propečené). Jakmile dosáhneme požadované propečenosti (cca po pěti minutách je steak „medium“, po sedmi „well done“), vyndáme maso z trouby a necháme uzavřené v pekáčku ještě asi pět minut dojít.

Mezitím si v rychlosti připravíme bylinkovou omáčku. Na olivovém oleji orestujeme na plátky nakrájený česnek. K němu přidáme nadrobno nasekaný rozmarýn a tymián, zalijeme zhruba 200ml hovězího bujónu, přilijeme výpek z hovězího steaku a vše společně asi 5 minut vaříme. Pak do bylinkové směsi přidáme hrst čerstvé petrželky a asi 3 upečené bramborové dukátky, které tyčovým mixérem v aromatické omáčce rozmixujeme. Díky tomu docílíme zahuštění omáčky bez nutnosti přidávání mouky či jíšky.

A nyní už můžeme servírovat hovězí steak, který přelijeme bylinkovou omáčkou a přidáme k němu upečené bramborové dukátky. Celý pokrm ještě doplníme jednoduchým salátem s cherry rajčátky a okurkou zakápnutý balzamikovým octem. Salát ještě celému jídlu dodá potřebnou dávku vlákniny a vitamínů a my tak díky tomu vytvoříme komplexní gurmánský pokrm se spoustou bílkovin, komplexními sacharidy i dostatkem vlákniny a kvalitních tuků. Dobrou chuť.

 

RECEPT JE VHODNÝ PRO:

Sportovce
Diabetiky
Celiaky
Alergiky na mléko a mléčné výrobky
Redukční dietu
 

Zpět na téma

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna

Informace, které jsou obsahem této internetové stránky, jsou obecného charakteru. Svůj zdravotní stav vždy konzultujte s lékařem.

© ČPZP | Infocentrum: 810 800 000 | www.cpzp.cz | Navštivte nás na Facebooku