Dotazy a řešení
Jak se přihlásit do aplikace
Pro přihlášení se do aplikace musíte být registrován v Elektronické přepážce ČPZP. Registraci lze provést pohodlně prostřednictvím funkce "Registrace do E-přepážky".
Po registraci, nebo pro dříve registrované uživatele platí postup:
- V menu Nastavení (ozubené kolečko v pravém horním rohu) zvolte "Nastavit přihlašovací údaje".
- Pokud se přihlašujete poprvé a neznáte heslo, zvolte "Potřebuji získat přihlašovací heslo".
- V zobrazeném formuláři vyplníte přihlašovací jméno a mobilní číslo, které jste do E-přepážky ČPZP registrovali. Přihlašovací jméno je obvykle rodné číslo (bez znaku lomítka) nebo Vaše e-mailová adresa. Tlačítkem "Generovat" odešlete požadavek.
- Pokud souhlasí oba údaje (jsou evidovány v E-přepážce), odešleme Vám prostřednictvém SMS zprávy heslo platné pro přihlášení do mobilní aplikace.
- V menu Nastavení zvolíte opět "Nastavit přihlašovací údaje" a tentokrát volbu "Znám přihlašovací heslo".
- Do formuláře vyplníte své přihlašovací jméno (stejně jako u požadavku na získání hesla) a heslo, které jste obdrželi v SMS zprávě. Tlačítkem "Přihlásit" dokončíte přihlášení.
- Následně budete vyzváni k nastavení PINu, což je minimálně čtyřmístný číselný kód, kterým budou chráněny privátní funkce mobilní aplikace. Není třeba se opakovaně přihlašovat do mobilní aplikace výše popsaným způsobem. Aplikace zůstane přihlášena trvale, pouze bude požadovat při prvním použití privátní funkce zadání PINu. Pokud máte v mobilním zařízení alternativní přístupové metody, například otisk palce, bude fungovat vedle PINu i tato metoda.
- V případě, kdy požadavek na zaslání hesla nebo přihlášení se do aplikace dopadnou neúspěšně, případně pokud jste se do E-přepážky registrovali v minulosti a nevzpomenete si na své přihlašovací jméno, můžete nás kontaktovat v pracovní dny, v době od 8:00 do 15:00 hodin na telefonním čísle 261 387 460, nebo na e-mailu zdravivmobilu@cpzp.cz
Jsem přihlášený, ale některé funkce hlásí "špatné jméno nebo heslo"
Pokud se u vás tento problém vyskytne, doporučujeme nastavit aplikaci do režimu DEMO (v nastavení aplikace), poté si požádat o nové heslo a až vám přijde, přihlásit se jím. Zároveň upozorňujeme, že situace může nastat také potom, co jste si na webu E-přepážky změnili přihlašovací jméno na e-mailovou adresu. Pak si musíte v mobilní aplikaci vytvořit nové přihlášení s použitím e-mailu jako přihlašovacího jména.
Po aktualizaci aplikace mi zmizely nachozené kroky ve funkci Krok pro zdraví
Funkci Krok pro zdraví musíte nejprve aktivovat. Na zařízeních Android je třeba propojit funkci s účtem telefonu a udělit souhlas se čtením stavu kroků. Poté musíte funkci nastavit na konkrétní oprávnění (rodné číslo) v nastavení funkce. Stávalo se, že klienti tyto kroky nedokončili, a protože se v takovém případě kroky nenačítají, v aktualizaci aplikace jsme pro "nenastaveného" klienta začali zobrazovat nulové údaje, aby mu bylo více zřejmé, že funkci nemá správně nastavenou. Dokončete tedy nastavení, a kroky se začnou správně načítat.
Funkce Krok pro zdraví ukazuje méně kroků, než mé hodinky
Naše mobilní aplikace získává počet nachozených kroků z účtu Google (nebo z účtu Apple), se kterým je spojené dané mobilní zařízení. Jakým způsobem telefon kroky zaznamenává, je dáno jeho výrobcem.
Aplikace nepodporuje chytré hodinky. Propojení hodinek s naší aplikací je věcí každého uživatele a záleží na výrobci hodinek, případně jeho softwaru, zda umožňuje kroky přenášet do účtu Google (Apple). Některé modely hodinek to umožňují, jiné ne. Například uživatelé iOS a hodinek Apple Watch nemusí nic nastavovat, protože data se přenášejí na účet Apple – a tedy i do naši mobilní aplikace – automaticky.
Pro orientaci je vhodné porovnávat údaje z naší aplikace s aplikací Google Fit (Android) nebo Zdraví (iOS), které zobrazují kroky stejným způsobem a ze stejného zdroje. Nepropojené hodinky nebo krokoměry jiných výrobců mohou poskytovat zcela rozdílné údaje (pracují na jiném principu).
Funkce Krok pro zdraví najednou ukazuje méně kroků než včera
Naše mobilní aplikace získává počet nachozených kroků z účtu Google (nebo z účtu Apple), se kterým je spojené dané mobilní zařízení. Nic tedy nezaznamenává, neukládá ani nemaže. Na to nemá oprávnění – může pouze číst stav kroků. Pokud se tedy snížil počet nachozených kroků, pak jde o údaj z účtu telefonu. Může jít o problém na účtu Google, možná data vymazal uživatel nebo to může mít jinou příčinu. Doporučujeme zkontrolovat údaje prostřednictvím aplikace Google Fit (Android) nebo Zdraví (iOS), které zobrazují kroky stejným způsobem a ze stejného zdroje jako naše aplikace. Musíte ověřovat stav od data, kdy jste se zaregistrovali do funkce Krok pro zdraví. Tento stav by se měl shodovat s údaji v naší aplikaci.
Funguje aplikace na všech telefonech?
V případě iOS funguje aplikace na všech podporovaných verzích operačního systému. Pokud jde ale o Android, aplikace nemusí fungovat správně na všech telefonech. Zejména funkce, které jsou nějakým způsobem spojené s nástroji Google, jako například Krok pro zdraví, nemusí pracovat na novějších telefonech Huawei nebo levných telefonech koupených mimo oficiální distribuci v ČR (např. levné čínské mobily koupené přes web). Takové telefony mohou mít omezený přístup ke službám Google.
Zapomněl jsem PIN pro privátní funkce
Pokud jste zapomněli PIN, doporučujeme nastavit aplikaci do režimu DEMO (v nastavení aplikace) a poté se do ní znovu přihlásit (případně si požádat o nové heslo a přihlásit se heslem, které vám zašleme). V takovém případě budete vyzváni k zadání nového PIN. Upozorňujeme, že lze nastavit také alternativní přihlášení, například podle otisku prstu nebo prostřednictvím FaceID.
Jaké verze operačních systémů podporujete?
Mobilní aplikace Zdraví v mobilu je aktuálně dostupná pro:
Android verze 5.0 a vyšší
iOS verze 11.0 a vyšší