Osobní účet pojištěnce obsahuje údaje o zdravotní péči, která byla na vaše číslo pojištěnce vykázána poskytovateli zdravotních služeb a pojišťovnou byla uhrazena. Jedná se tedy o přehled úhrad zdravotní péče, tj. výdajů na hrazené služby a uhrazených regulačních poplatků a doplatků za částečně hrazené léčivé přípravky a potraviny pro zvláštní lékařské účely dle zákona č. 48/1997 Sb.
Osobní účet v online přehledu naleznete
- v aplikaci Zdraví v mobilu (obsahuje náhled za období 24 měsíců od aktuálního data)
- v E-přepážce ČPZP (obsahuje náhled s možností tisku za období až 5 let)
Prostřednictvím aplikace Zdraví v mobilu a E-přepážky můžete získat informace i za své nezletilé děti, pokud na ně máte přidělené oprávnění.
Potřebujete-li výpis za starší období než jaké je dostupné online, rádi Vám jej poskytneme na základě žádosti.
O vystavení osobního účtu v tištěné podobě může požádat
- dospělý pojištěnec (sám za sebe)
- zákonný zástupce nezletilého pojištěnce ve věku do 18 let (rodný list dítěte)
- osoba se soudním rozhodnutím (např. osvojitel, opatrovník, poručník)
- osoba, které pojištěnec k vyžádání a převzetí výpisu udělil úředně ověřenou plnou moc
Vystavení přehledu úhrad zdravotní péče za osobu zemřelou není možné.
Jakým způsobem požádat o vydání osobního účtu pojištěnce?
- elektronicky prostřednictvím E-přepážky ČPZP
- prostřednictvím datové schránky
- emailem na adrese posta@cpzp.cz
- korespondenčně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb
- osobní návštěvou pobočky ČPZP
- telefonicky na čísle 810 800 000 nebo 597 089 205
Jaké údaje musí obsahovat písemná žádost a jakým způsobem bude výpis doručen?
Žádost musí obsahovat:
- osobní údaje (jméno, příjmení, datum narození, adresa pro doručení)
- časové období výpisu
- důvod, pro jaké účely klient výpis požaduje (úrazová pojišťovna, soudní řízení, atd.)
Doručení:
- Českou poštou, doporučeně do vlastních rukou jen adresátovi
- datovou schránkou fyzické osoby (nepodnikající)
Jaká je lhůta pro vyřízení žádosti o výpis?
- písemná žádost klienta - 30 dní od doručení žádosti na ČPZP
- osobní žádost na pobočce ČPZP – za období od 1. ledna přecházejícího kalendářního roku obdržíte výpis ihned na počkání, za období starší platí pro vyřízení 30 denní lhůta
Jak postupovat v případě nejasností v přehledu vykázané péče?
Pokud zaznamenáte v přehledu vykázané péče jakoukoli nesrovnalost, zašlete nám žádost o řešení podnětu následujícími způsoby:
- elektronicky prostřednictvím E-přepážky ČPZP (přímo v online přehledu osobního účtu)
- prostřednictvím aplikace Zdraví v mobilu (přímo v online přehledu osobního účtu)
- datovou schránkou
- emailem na adresu posta@cpzp.cz
- korespondenčně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb
- osobní návštěvou pobočky ČPZP
- telefonicky na čísle 810 800 000 nebo 597 089 205