Kód pojišťovny

ČPZP: Většina smluv o cestovním pojištění je uzavírána levněji online, na pobočku zamíří jen každý pátý cestovatel

01.07.2025

Počet lidí, kteří si před cestou do zahraničí sjednají pojistnou smlouvu prostřednictvím internetových stránek nebo přes aplikaci, trvale roste. Ze všech pojistných smluv bylo loni 83 procent uzavřeno online, přitom ještě v roce 2019 to bylo 61 procent. Vyplývá to ze statistik České průmyslové zdravotní pojišťovny (ČPZP), která poskytuje cestovní pojištění ve spolupráci s Českou podnikatelskou pojišťovnou (ČPP).

Online smlouva šetří nejen čas nutný pro návštěvu pobočky. Její další výhodou je, že se dá sjednat kdykoli před vycestováním do zahraničí a je platná okamžitě po zaplacení pojistného. Navíc je až o 10 procent levnější oproti pojistné smlouvě sjednané na pobočce ČPZP,“ uvádí mluvčí zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.

Kvalitní cestovní pojištění plně pokryje náklady na akutní operaci i případnou repatriaci, což může v zahraničí stát i stovky tisíc korun. Vyplatí se například při léčbě následků vážné nemoci, následku pádu, nebo pokousání psem či poštípání hmyzem. Sjednaná smlouva o cestovním pojištění se podle informací z ČPP vyplatila například při akutní operaci žlučníku a CT vyšetření,  kdy ČPP klientovi vyplatila 1,3 milionu korun.  Cestovní pojištění se vyplatilo i v případě akutní operace slepého střeva v Thajsku a následnou repatriaci pacienta. Tomuto klientovi  ČPP uhradila částku ve výši 409 tisíc korun. Dalším příkladem může být i léčba nebezpečné horečky dengue v Indonésii, která si vyžádala ošetření ve výši 76 tisíc korun. Díky cestovnímu pojištění však klienti nemuseli spoléhat na své úspory.

 

Povinnost kontaktovat asistenční službu

Sjednání cestovního pojištění je jen prvním krokem pro zajištění klidné dovolené. „Povinností pojištěného je, aby v případě nenadálé události na místě kontaktoval asistenční službu a řídil se jejími pokyny,“ dodává Mazurová. Asistenční služba nasměruje pojištěného do smluvního zdravotnického zařízení, poskytne případnou pomoc při jednání s policií a úřady, zajistí repatriaci, a v případě potřeby zajistí i tlumočení z anglického jazyka do českého jazyka a opačně.

 

Balíček Komplet pokryje léčbu až do 10 milionů korun

ČPZP na stránkách cpzp.cz/pojisteni nebo v aplikaci Zdraví v mobilu nabízí čtyři připravené balíčky, kde kliknutím na některý z nich dojde k přepočtu pojistného. Současně se mění také rozsah a obsah pojistného krytí, což je zobrazeno v dolní části stránky. Nejčastěji sjednávaným balíčkem, a to jak online, tak na pobočkách, je balíček Komplet, který zahrnuje léčebné výlohy s plněním až do výše 10 milionů korun, pojištění odpovědnosti za škodu, pojištění trvalých následků z úrazu i pojištění zavazadel. Výhodné sazby platí jak pro pojištěnce ČPZP, tak i zájemce z jiných pojišťoven, kteří jsou ve vzájemně blízkém, například příbuzenském vztahu.

„Za opakované online sjednání (balíčku Komplet, balíčku Léto či balíčku Zima) v daném roce je vždy navíc poskytnuta sleva ve výši 5 procent. Dítě do jednoho roku (pokud cestuje společně s pojištěnou dospělou osobou) je pojištěné zcela zdarma,“ dodává mluvčí ČPZP.

 

Před exotickými nemocemi ochrání očkování

Před vycestováním do exotických destinací je kromě sjednání cestovního pojištění vhodné absolvovat vybraná očkování, která ochrání cestovatele před nemocemi. ČPZP přispívá dospělým pojištěncům na očkování nehrazené z prostředků veřejného zdravotního pojištění částkou až 1000 korun, dětem až 1500 korun.

 

 

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna registruje více než 1,3 milionu klientů. Třetí největší zdravotní pojišťovna v zemi má přes sto poboček po celé republice. Klientům spolu s dostupnou a kvalitní zdravotní péčí nabízí atraktivní příspěvky a programy plné výhod, slev a bonusů.

 

V případě zájmu o další informace kontaktujte prosím

Ing. Elenku Mazurovou, tiskovou mluvčí

tel.: 599 090 182, e-mail: elenka.mazurova@cpzp.cz

aktuální informace na www.cpzp.cz

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.