Kožní problémy

Nebo

Nový dotaz v tématu Kožní problémy

Pro správnou odpověď prosím vyplňte položky tohoto formuláře. V případě, že nemůžete některé položky dotazu vyplnit, protože například neberete žádné léky, napište neužívám.

Dotaz a odpověď (mimo další údaje) budou zveřejněny, neuvádějte prosím osobní údaje, včetně celého jména.

Upozorňujeme, že nevhodné nebo vulgární dotazy mohou být bez upozornění vymazány.

Hnědavé pupínky

Vloženo: 06.09.2019 18:45

Dobrý den, objevuje se mi akné na stehnech, zadeček, zádech, na rukou - začíná to jako malinké hnisavé akné , které jsou bolestivé. Někdy to zmizí , ale většinou se to změní v obrovský hnisavy pupen, a hodně to bolí a potom mám z toho fialové fleky na těle. Někdy nemohu spát jak me to bolí. Většinou ty pupinky nesvědí. Můžete mi prosím poradit ??? Děkuji za Vás čas a odpověď. Podubecká

Dobrý den, k posouzení stavu doporučuji vyšetření u kožního lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Boulička

Vloženo: 04.09.2019 18:00

Dobrý den. Nezlobte se ze otravuji s hloupou otázkou, ale dříve jak za měsíc se na kožní nedostanu a nevím zda to není něco vážného co bych měl řešit akutně. Na trislech vedle varlat se mi udělala na levé straně malá podkožní boulicka která ma na povrchu kůže jakousi bílou tvrdou čepičku. V okolí se na objevuji červené boulicky z kterých vyrůstá chlup - možná ze špatného holení? Na pravé straně mám tento fialový flek, s malou tvrdší boulickou pod nim, malinko bolí jen na pohmat. Může o něco jít nebo se to vstřebá? Zde jsou fotografie jak to vypada https://ibb.co/q1hyq6X https://ibb.co/0VzPcSw Ještě jednou, nezlobte se prosím a mockrát vám děkuji.

Dobrý den, z bezpečnostních důvodů externí odkazy neotvírám. Vhodné klinické vyšetření. Pokud se nedostanete ke kožnímu lékaři, můžete navštívit svého praktického lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Lázeňská péče

Vloženo: 27.08.2019 15:58

Dobrý den, chodím na rehabilitaci, rehabilitační doktor mi doporucil lázně indikace VI/3, mám vyjádření, že indikace neni k operaci. Mám nárok na komplexní lazenskou péči, pokud jsem ji čerpala v roce 2010 na L5/S1, a nyní na C7. Děkuji za odpověď

Dobrý den, nejedná se o dotaz pro kožního lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Dotaz

Vloženo: 26.08.2019 21:25

Dobrý den. Moc se předem omlouvám za hloupý dotaz, ale potřebuji se pro svůj klid zeptat. Chtěl jsem si vyšetřit konečník uvnitř a neuvědomil jsem si že nemám umyté ruce, sahal jsem předtím asi jen na meloun, možná i na něco jiného - mohl jsem si zanést do konečníku nějakou infekci či něco podobného, případně jak by se mohli projevovat následky? Zkusil jsem to uvnitř malinko umýt vodou. Mockrát vám děkuji za odpověď.

Dobrý den, pokud máte nějaké obtíže - např. svědění, pálení, pocit bolesti v oblasti konečníku, nebo pozorujete výtok, či sekreci - doporučuji vyšetření u praktického lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Vridek v dekoltu

Vloženo: 16.08.2019 17:23

Dobrý den, již několik let mám v dekoltu bezbarvý kožní vyrustek, vypadá jako vridek akné, ktery neroste. Je bezbarvý, tuhý a neboli. Je důvod k odstranění? Děkuji, Chodilova

Dobrý den, bez klinického vyšetření nelze nález posoudit. Doporučuji vyšetření u kožního lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

puchýřky na prstech ruky

Vloženo: 13.08.2019 11:25

Dobrý den, před týdnem jsem zaznamenal drobné, sotva vizuálně patrné, svědící puchýřky (barvu mají normální jako okolní kůže) na bočních stranách dvou prstů. Od té doby se výsev rozšířil i na další prsty i druhé ruky a částečně jsou i na jedné dlani. Puchýřky jsou nyní i na vnější části článků prstů. Nejsem si vědom kontaktu s žádný alergenem, nezměnil jsem stravu a mohu vyloučit i zapářku z rukavic. Ještě dodám, že jsem alergický na pyl a mám astma, nicméně jedná se o sezonní alergii na pyly (v srpnu jsem již bez potíží). Doba objednání na kožní ambulanci v UH je až na září, ale kvůli svědivosti a i z důvodu prevence dalšího rozšiřování bych to potřeboval řešit už nyní. Chtěl jsem se zeptat, co je to za typ exému/vyrážky a zda existují nějaké volně dostupné léky? Případně zda se např. vyvarovat slunku, nějakému jídlu apod. Děkuji.

Dobrý den, dle popisu se bude pravděpodobně jednat o dyshidrotický ekzém, který může mít příčin více. Vhodné je vyšetření a léčba u kožního lékaře. V případě dlouhé čekací doby, vás může ošetřit praktický lékař. Volně dostupné léky ve vhodné lékové formě nejsou. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Skvrna na předkožce

Vloženo: 26.07.2019 10:16

Dobrý den, na vnitřní straně předkožky mám zarudlou skvrnu o prům. asi 1 cm. Nesní citlivá. Zkoušel jsem Canesten, Clotrimazol, Hydrocortizon i Framykoin. Nic nepomáhá k odstranění. Děkuji za radu. Čtenář Slávek

Dobrý den, k posouzení stavu doporučuji vyšetření u kožního lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Herpesin tablety a kojení

Vloženo: 22.07.2019 20:18

Dobrý den, zajímal by mě Váš názor, zda je možné během léčby tabletami Herpesin bezpečně kojit. Děkuji.

Dobrý den, záleží na denní dávce léku, kterou je nutno užívat. Od určité dávky je nutno kojení přerušit. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Vyrážka podpaží

Vloženo: 29.06.2019 15:00

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, podpaží nejprve na jedné ruce se mi udělali pupínky, které připomínají potničky ( červené, uprostřed bílé) ze začátku dost svěděli, teď jen občas. Je pravda že se hodně potím, druhý den se mi to rozlezlo až skoro k prsu. Další den už jsem to měla i v druhém podpaží, irituje mě, že to vypadá jak akné, mačkám to. Mám pocit, že se mi to začalo rozlizat, ale pouze lehce (ne tak jako v podpaží), i na břicho a stehna. Týden před mě trápila bolest v krku, rýma, kterou mám do dneška a dusivý kašel, který lehce ještě taky přetrvává. Máme i menší problémy s partnerem takže psychika to na sobě také dává znst. Mám 9ti měsíčního syna, který taky onemocněl, ale paní doktorka to vyhodnotila jako obyčejnou chřipku. Zatím vyrážku mám jen já, ale nevím co s tím, ani co by to mohlo být. Jestli obyčejné potničky nebo ekzém. ? Předem děkuji za odpověď. Co by to ASI mohlo být. Děkuji.

Dobrý den, k posouzení stavu je nutné vyšetření u kožního lékaře. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Akné

Vloženo: 15.06.2019 11:16

Dobrý den, od listopadu 2018 mě trápilo silné akné na čele, resp. v oblasti T-zony a na spáncích. Třikrát jsem podstoupil chemický peeling. Stav akné se rapidně zlepšil, a to i díky aplikaci Acnatacu. Nyní (třetí týden) používám Zineryt (předepsán pro lokální aplikaci na ložiska ráno a večer) a Belakne (mast, předepsáno pro aplikaci večer na všechna problematická místa). Výskyt akné je nižší, pupínky jsou menší. Na místo výskytu aplikuji Zineryt. Po jeho aplikaci se mi však vytvořily červené fleky (suché, někdy s výtokem hnisu, někdy nepříjemně svědící). Flek mezi obočím se přes dva týdny nehojí a z poškozené kůže vytéká hnis (naoranžovělá tekutina). Léčbu podporuju čištěním pleti čistící vodou od Eucerin (před aplikací Zinerytu) a přes den používám krém s ochranným faktorem 50+ a obsahem zinku od Uriage. Vyhýbám se přímému slunečnímu svitu. Dále mi v lékárně doporučili užívat tablety s obsahem zinku. Mé dotazy: Je uvedený postup správný? Mám něco vynechat, požádat o předepsání jiných léčivých přípravků? Jak podpořit zhojení poškozených částí kůže po aplikaci Zinerytu? Mám na ně aplikovat alespoň Belakne? Děkuji. Martin

Dobrý den, doporučuji kontrolu u ošetřujícího kožního lékaře, který stav posoudí a léčbu případně upraví. Bylo by vhodné pravidelně používat i hydratační krém pro pac. s akné, aby nedocházelo k vysušování pokožky vlivem léčby. Může vám však vadit i nějaká složka obsažená v roztoku Zineryt. Nutno vidět. S pozdravem MUDr. Sylva Zajícová

Zobrazeno 41-50 z 4 845 dotazů.