Kód pojišťovny

Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ze dne 4. 3. 2025

Předmět žádosti:

Žadatel požádal o poskytnutí informací týkajících se kritérií hodnocení pro projednání smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb mezi Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnou a poskytovatelem zdravotních služeb.

 

Konkrétně o sdělení informací k následujícím otázkám:

  1. Jaká kritéria Vaše zdravotní pojišťovna uplatňuje při rozhodování o uzavření nové smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb?
  2. Jakým způsobem jsou jednotlivá kritéria vážena a jaký mají vliv na rozhodovací proces?
  3. Existují kvantifikovatelné limity či ukazatele, které musí poskytovatel zdravotních služeb splnit (např. minimální počet pacientů, rozsah poskytovaných služeb, personální či technické požadavky)?
  4. Jaké jsou podmínky pro rozšíření již existující smlouvy o další zdravotní služby nebo nové odbornosti?
  5. Jakým způsobem Vaše zdravotní pojišťovna vyhodnocuje potřebnost uzavření nové smlouvy s poskytovatelem v určitém regionu? Jaká data či analýzy jsou v tomto procesu využívány?
  6. Jakým způsobem je možné podat žádost o uzavření smlouvy a jaké dokumenty je třeba k této žádosti doložit?
  7. Jaké jsou nejčastější důvody zamítnutí žádosti o smlouvu s poskytovatelem zdravotních služeb?
  8. Jaké jsou možnosti přezkumu rozhodnutí Vaší zdravotní pojišťovny v případě zamítnutí žádosti o smlouvu?

Sdělená informace:

  1. Při rozhodování o uzavření nové smlouvy se zohledňují různá kritéria, mezi která patří dostupnost zdravotní péče, odborná způsobilost poskytovatele, personální a technické zabezpečení pracoviště a další relevantní faktory.

 

  1. Váha jednotlivých kritérií a jejich vliv na rozhodování se liší v závislosti na konkrétním případě a potřebách daného regionu.

 

  1. Pro uzavření smlouvy mohou být stanoveny určité minimální požadavky, například v oblasti rozsahu služeb, personálního obsazení nebo technického vybavení, která vyplývají z příslušných vyhlášek.

 

  1. Rozšíření stávající smlouvy je možné na základě žádosti poskytovatele, kladného výsledku výběrového řízení, naplnění všech zákonných a podzákonných podmínek a posouzení potřebnosti daných zdravotních služeb.

 

  1. Potřebnost nové smlouvy je vyhodnocována na základě analýzy dostupnosti péče v regionu, demografických ukazatelů a dalších faktorů.

 

  1. Podání žádosti o smlouvu obvykle vyžaduje doložení příslušné dokumentace, včetně oprávnění k poskytování zdravotních služeb a dalších relevantních údajů. Informace pro poskytovatele zdravotních služeb jsou podrobně popsané na www.cpzp.cz.

 

  1. Mezi nejčastější důvody zamítnutí žádosti patří dostatečná kapacita sítě smluvních poskytovatelů, nesplnění odborných nebo technických požadavků či jiná omezení vyplývající z platné legislativy.

 

  1. Rozhodování zdravotní pojišťovny o uzavření smlouvy nepodléhá správnímu řízení. Možnosti dalšího postupu v případě neuzavření smlouvy závisí na konkrétní situaci a je možné je konzultovat s příslušnou pojišťovnou.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.