Nepodléhejme jarní únavě

Zimní počasí znamená pro náš organismus vyšší nároky na přívod energie, živin, stopových prvků a vitamínů. Aby mohl organismus správně fungovat, potřebuje dostatečné množství kyslíku. Většina lidí tráví kvůli zhoršenému počasí a nižších teplotách větší množství času v místnostech. V důsledku zkracování dne a menšího množství přirozeného světla, máme horší náladu, jsme smutní a skleslí a celkově se to odráží v naší psychice. V období předjaří a jara je náš imunitní systém oslaben a naše obranyschopnost snížena. Z tohoto důvodu jsme náchylnější k virózám, zánětům dýchacích cest atd.

Jídelniček na jaře

Pokud chceme zvládnout jarní únavu, měli bychom začít u stravy. V předjaří a na jaře je důležité doplnit do organismu více vitamínu C, vlákniny, kyseliny listové, nenasycených mastných kyselin, vitamín E, kvalitní jednoduché i složité cukry a kvalitní oleje. Podle čínské medicíny všechny tyto látky směřují k ochraně jater, které jsou na jaře oslabeny. Jaterní funkci podporuje chuť kyselá, energetické zásoby jater jsou doplňovány především složitými cukry a jednoduchými cukry, které se metabolizují na glykogen. Tyto látky jsou obsaženy především v čerstvé listové zelenině, obilovinách, luštěninách,ovoci, naklíčeném obilí atd.

Co bychom měli vynechat a omezit

Rozhodně bychom neměli jíst jídla s vysokým obsahem kalorií jako např. : (uzeniny, chipsy, sušenky, nadměrné pití alkoholických nápojů). Také bychom to neměli přehánět s extrémními dietami, protože ty stejně nemají dlouhodobější efekt a podepisují se na našem zdraví.

Zvyšte pohybovou aktivitu

Pokud chcete zůstat fit a udržet si štíhlé tělo, věnujte se pohybu. Najděte si takovou pohybovou aktivitu, která vám bude vyhovovat a snažte se být také co nejvíce na čerstvém vzduchu. Špatnou náladu zkuste vyhnat masážemi, saunou, výletem do přírody nebo jízdou na kole.Bojovat proti jarní únavě můžeme také omezením kouření a pasivního kuřáctví.

Nenechte se vystresovat

Dostatečně spěte a dlouho neponocujte. Snažte se uplatnit svůj humor a pokud možno se vyhněte napětí a konfliktům. Hledejte a všímejte si pozitivních věcí a nezveličujte malichernosti a zápory.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.