Fastfood aneb jíme narychlo

Nejen náš život je provázen mnohými změnami, ale také i náš jídelniček prošel v průběhu let radikální obměnou. Do naší typicky české kuchyně se pomalu, ale jistě vplížily i zcela nové neznámé pokrmy. Rychlý životní styl, neustálý tlak nás nutí k tomu, abychom stále zrychlovali naše výkony. To se však bohužel negativně odráží na našem stravování. V přiměřeném množství není žádná potravina pro tělo nebezpečná. Bohužel vlivem komerčních tlaků a reklamy se někteří lidé stravují dlouhodobě zcela nezdravě. Pravidelnými návštěvami fastfoodů své tělo sytíme prázdnými kaloriemi a nedodáváme mu ty správné živiny, nehledě na to, že dáváváme zcela špatný příklad svým dětem.

Není čas?

Nemám čas, nestíhám.. To jsou naše každodenní argumenty nebo spíše výmluvy, proč si nevaříme zdravě a nepřipravujeme kvalitní stravu. Poctivou českou kuchyni vařili především naši prarodiče a to nebyly ani automatické pračky a myčky. Zhotovení zdravého jídla nám přitom nemusí zabrat více než deset minut.

Stejně nebudete sytí

Co nastane při obědvání ve fastfoodu? Při konzumaci jednoho hamburgeru přijme naše tělo zhruba 1000kJ a to je na oběd docela málo. V bílé housce jsou obsaženy sacharidy s vysokým glykemickým indexem, takže po krátké době budeme opět hladoví. Masový karbenátek  je upraven zcela nevhodně a dresink ještě vše umocní. Tento vydatný oběd ještě navíc „spláchneme" nějakým sladkým nápojem, který obsahuje sám cukr a dílo zkázy je vykonáno. Pokud si objednáme shake, přijmeme najednou o dalších 1700kJ navíc.Tělo poper se, jak umíš! Velice nevhodné jsou také zálivky z fastfoodu, protože ty obsahují oproti zeleninovému salátu i desetinásobnou energetickou hodnotu a jsou hodně tučné. Také konzumace nápojů bývá velice zrádná. Pouze 250 ml sladkého nápoje obsahuje představuje zhruba 500kJ.

Zkuste raději něco jiného

Např. zhotovení zdravému salátu vám nezabere doma více než pár minut. Kupte si nakrájenou zeleninu a konzervu tuňáka a vše vsypte do mísy a přidejte cottage nebo jogurt. Tento salát si můžeme klidně připravit dopředu a uložit v ledničce. Je to v každém případě lepší varianta než, když se člověk hladový vrhne ke spíži a jí bez rozmyslu vše, co mu padne pod ruku. Po takovém bezmyšlenkovitém „hodování" po chvilce  ani nevíme co jsme snědli, nehledě na zkonzumované množství pokrmů.