Jak vydržet u své diety

Zde je několik typů od odborníků, které vám pomohou vydržet u vašeho dietního plánu. Mnoho lidí, kteří se pokouší zhubnout několik kilogramů začínají z velkým nadšení - cvičí každý den a sníží svůj kalorický příjem na minimum. Ale když se výsledky nedostavují tak rychle, jak by si představovali a tento režim se stále opakuje, hodí ručník do ringu. „Obvykle je, že lidé vydrží u podobného striktního plánu 6 měsíců někdy i méně," říká doktorka Catherine Champagne, profesorka na univerzitě v Lousinaně.

„Pokud  se dietní plán příliš liší od našich předcházejících návyků nebo pokud si zakazujeme oblíbené jídla, u takové diety obvykle nevydržíme příliš dlouho," dodává doktorka.

Důvody, proč nevydržíte.

Výběr nevhodné diety

„Pokud si vyberete takový dietní plán, který se k vašemu stylu života nehodí, je velice těžké se ho držet," říká doktorka Holly Wyattová, profesorka výzkumného centra pro obezitu na univerzitě v americkém Coloradu. „Pokud je dieta příliš obtížná, vydržet při ní je velice těžké, dokonce až nemožné."

„Žádná dokonalá dieta neexistuje," říká doktorka Wyattová. „Místo toho zkuste dietu, která vám bude vyhovovat. Do takového plánu, patří i zahrnutí malých porcí vašeho oblíbeného jídla."

Jak uspět: Dieta, která funguje, je ta, u které vydržíte. Nepřemýšlejte o své dietě jako o stravování, kterého se budete držet jen nějakou dobu. Vyberte si takový stravovací plán, který se k vám hodí, a se kterým dokážete žít každý den .

Ti úspěšní vědí, že ať už jde o zhození kil nebo jejich udržení, je velice důležité věnovat pozornost tomu, co jíte.

„Hubnutí a udržení váhy je jedna z nejtěžších věcí pro všechny, je to totiž proces, který nekončí," vysvětluje doktor Gary Foster, profesor na univerzitě ve Filadelfii. Aby jste uspěli, je třeba být ostražitý po cely život."

Nereálná očekávání

„Nemožnost rychlé zhubnout, je Achillovou patou většiny dietářů.," říká doktorka Champagneová. „Hubnutí obvykle trvá delší dobu, než si představujeme a dieta bude v průběhu času potřebovat určité obměny."

„Většina z lidí, kteří se rozhodli zhubnout velké množství kilogramů, nejsou spokojeni do té doby, něž zhubnout alespoň 30 až 40% jejich váhy,"dodává doktorka Wyattová.

Pokud si nastavíte laťku příliš vysoko, můžete mít pak pocit, že jste selhali, protože jste nedosáhli své stanovené váhy. Pokud se cítíte jako poražený, zpravidla sklouznete zpět k vašim předcházejícím špatným stravovacím návykům.

Jak uspět: Myslete na to, že zhubnutí jen pár kilogramů, přinese vašemu tělu velký prospěch. Vědci nedávno přišli na to, že ztráta jen 10% vaší váhy (například ze 100kg na 90kilogramů) je velkým užitkem pro vaše zdraví.

„ Snížení váhy o 10% znamená, že vám klesne krevní tlak, cholesterol a zlepší se váš spánek," říká doktorka Wyattová.

Navíc, se budete cítit celkově lépe.

Bez pohybu

Někteří lidé, buď neradi cvičí, nebo mají problémy, které jim fyzickou aktivitu znemožňují. Ale pokud nechcete, dříve nebo později od svých hubnoucích plánů odstoupit, budete se muset začít hýbat.

„Pravidelný pohyb je jedním z klíčových předpokladů úspěšného zhubnutí," říká doktor Foster.

Navíc, pohybová aktivita přináší vedle samotného zhubnutí, spoustu užitku nejen pro zdraví, ale i psychiku.

Jak uspět: Cvičit nemusíte jen v posilovně, zkuste zahradničení, tanec, chůzi, jízdu na kole, nebo tenis, cokoliv, co vás baví. Začněte z volna a postupně zvyšujte intenzitu. Prokonzultujte s vašim lékařem, jaká aktivita je pro vás vhodná. Vhodné je například plavání, chráníte tak své klouby a cvičení je namáhavější díky odporu vody. Jeden z nejednodušších způsobů pohybu je chůze, kupte si krokoměr a měřte, kolik kroků za den ujdete. Snažte se jich ujít alespoň 10 000 každý den.

Nevhodné prostředí

Samotná vůle zhubnout nestačí. Aby se vám opravdu podařilo dosáhnout vaší vytyčené váhy, potřebujete si vytvořit přátelské prostředí - doma, v práci ale i mezi přáteli.

„Je těžké hubnout, když se neustále před vámi objevují nezdravé pochoutky, ať už na pracovním stole nebo, když jdete ven s přáteli. Pokud chcete uspět, je třeba, aby jste změnili své okolí a nemuseli tak odolávat neustálému pokušení."

„Pokud nemůžete jíst to stejné, co vaší známí, nebo rodina nepodporuje vaše hubnutí, je to o mnohou těžší," říká doktorka Wyattová.

Jak uspět: Hledejte podporu u své rodiny, spolupracovníků a přátel. Zásobte svou kuchyni jen zdravými potravinami. Noste si svačiny s sebou, ať jste připraveni, když udeří hlad.

Další tipy, jak úspěšně zhubnout

Zaznamenávejte si svůj pokrok. Odborníci tvrdí, že vedle pohybu je dalším velmi důležitým faktorem vlastní sledování svého úsilí. „Zaznamenávání si, kolik čeho sníte a kolik vážíte nejméně jednou týdně, je velmi důležité pro vaše hubnutí.

Nastartujte vaše hubnutí přísnější dietou. Výsledky budou rychlejší a vy budete dostatečně motivování. Po určité době, ale své stravování určitě upravte.

Začněte s malými změnami, místo toho, aby jste zcela změnili své návyky. Každý týden proveďte nějaké menší úpravy.

Odměňte se -ale ne jídlem - když dosáhnete některého ze svých vytčených cílů, například, když se vám podaří cvičit 5 dní v týdnu.

Zapomeňte na dietu. „Místo toho, vymyslete plán, jak uspokojit vaše chutě menším množstvím kalorií. Jezte více ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků a bílkovin, které vám pomohou zvládnout váš apetit.

Určete, co vedlo k vašemu váhovému přírůstku a pojmenujte to. Pokud jste například přibrali v důsledku stresu, zkuste se přihlásit do kurzu, jak zvládat stres.