Připravte se na jaro

Na jaře se příroda probouzí a prodlužuje se den. Většina lidí však má pocit, že jim chybí dostatek energie, stěžují si na horší soustředění a výkonnost a nemají potřebně dobrou náladu. Tyto „stížnosti" bývají přisuzovány jarní únavě, která nastává při dlouhodobě nízkých teplotách, nedostatku světla,  a slunečního záření. To vše souhrně přispívá k nedostatečnému okysličování organismu a tím také ke zvýšené únavě.

Změňte denní režim

Někteří lidé se v zimě více zdržovali v místnostech a měli nedostatek pohybu. Tím, že se na jaře příroda mění a probouzí, měli bychom udělat totéž. Zlepšit náladu si můžeme pohybem, cvičením, saunou nebo návštěvou bazénu. Svůj čas bychom se měli naučit efektivně využívat nejen k práci, ale také k relaxaci a k odpočinku. S příchodem jara bychom také měli odlehčit náš jídelníček a přidat více zeleniny a ovocných a zeleninových šťáv.

Relaxace

Stres se stal naší běžnou součástí života, ale musíme se naučit mu předcházet a také ho zvládat. Metoda, která podporuje fyzický a duševní klid se nazývá relaxace. Pomocí správného nácviku relaxace se můžeme naučit ušetřit maximum energie na efektivní jednání a konání. Relaxovat může každý, protože každý k tomu má odpovídající fyziologickou výbavu, především co se týče autonomního nervového systému a systému hormonálního.

Jak se naučit relaxaci?

Relaxaci a uvolnění můžeme dosáhnout pomocí čtyř způsobů:

  • ovládání dýchání - nácvikem správného a pravidelného rytmu dýchání můžeme napomoci k lepšímu okysličování organismu,
  • snížení svalového napětí - vůlí můžeme také víceméně snížit i míru svalového napětí a to má velký přínos k uklidnění celého organismu, uvolnění svalového napětí také snižuje naši spotřebu kyslíku a tím umožňuje regulaci dýchání,
  • pomocí smyslového vnímání - soustředěním se  na uklidňující signály,
  • uvolnění myšlenek - zklidnění mysli.