Cvičte s míčem

Cvičení pomocí velkých míčů přišlo do tělocvičen a fitness center z oblasti rehabilitace a fyzioterapie a staly se postupně nezbytným pomocníkem při tréninku. Cvičení na míči je nejen skvělým protažením, ale také velmi vhodná pomůcka pro posilování a nácvik správného držení těla. Míč lze také použít také jako výbornou pomůcku pro sezení.

Hluboký stabilizační systém

Proč je cvičení na míči tak účinné? Velkou předností velkých míčů je to, že cvičení na něm pomáhá aktivovat hluboký stabilizační systém a svaly core. Z tohoto důvodu působí velice pozitivně na držení těla a napomáhá k osvojování správných pohybových stereotypů jakými jsou sezení nebo chůze. Také působí preventivně proti bolestem páteře a rozvíjí její dynamičnost.

Naučte se dýchat

Než s cvičením na míči začneme, musíme se něm naučit správně sedět a také se musíme soustředit na svoje dýchání. Dechové a pohybové stereotypy mají své zákonitosti a při jejich nedodržení může dojít k přetížení nebo úrazům. V rámci domácího cvičení bychom měli volit jednodušší cviky a nepřeceňovat své možnosti. Postupně určitě zvládneme i náročnější sestavy.

Pro koho je cvičení na míči vhodné?

Cvičení na míči je vhodné pro všechny, kteří mají zájem o své zdraví a chtějí zapracovat na své postavě. Začít cvičit mohou také děti, lidé po operacích páteře, při osteoporóze nebo u revmatických pacientů. V rámci tréninku je mohou využít i vrcholoví sportovci, ale cvičit na míči mohou také i gravidní ženy. Vždy záleží na volbě daného cvičení a na fyzické zdatnosti cvičenců.

Hluboké čití

Čidla hlubokého čití jsou uložena ve svalech, šlachách, kloubech, okostici a také v orgánech. Pomocí tohoto složitého systému lze rozpoznávat vibrace a mozek dostává informace o tom, jakým způsobem vnímáme vnitřek našeho těla a jak s ním pracujeme v prostoru. Také nás informuje o probíhajících změnách.

Kontraindikace


Cvičení na míči není vhodné pro jedince trpící závratí, při poruše hlubokého čití a nedoporučuje se dětem do sedmi let věku, protože ještě nemají plně  vyvinutý polohocit. Dále necvičíme při závažnějších onemocněních vnitřních orgánů.