Kód pojišťovny

Borůvkové mámení

Ilustrační obrázek

Borůvky patří mezi oblíbené letní ovoce, nejen pro svou krásnou chuť, ale také pro své léčivé účinky. Posilují imunitu organismu a chrání organismus před bakteriemi a volnými radikály. Plody borůvek obsahují třísloviny, což jsou látky podporující tvorbu sliznic a také působí preventivně proti zánětům. Dále mají borůvky dezinfekční účinky, uklidňují nervový systém a aktivují imunitní děje. Účinků borůvek se využívá např. při léčbě některých druhů stafylokoků nebo proti bakterii Escheria coli. Borůvky je možno pěstovat také na zahrádce a existuje také několik druhů borůvek, avšak více má léčivé účinky borůvka planá. Borůvky mají vysokou trvanlivost, zvláště pokud je usušíme.

Ochrana cév

Borůvky obsahují bioflavonoidy, chrom, vitamin C, mangan, měď hořčík a mají vliv na prostupnost, pevnost i pružnost cév. Působí preventivně zejména u starších lidí trpících poruchami cév. Také příznivě působí na krevní oběh. Diabetikům se doporučuje popíjení borůvkového čaje.

Borůvkové listy

Nejen plody samotné, ale také listy mají léčivé účinky. Listy borůvek je však nutno sbírat ještě před rozkvětem rostliny. Čaj z borůvkového listí působí mírně na snížení hladinu krevního cukru. Listy borůvek můžeme užívat jak zevně, tak i zevnitř. Borůvkové listy zalijeme vroucí vodou a necháme je čtvrt hodiny louhovat a poté scedíme a můžeme popíjet po malých doušcích.

Poruchy zraku

Borůvky j sou také účinným prostředkem při poruchách zraku a mikrocirkulace a používají se zejména při léčbě šerosleposti. Osvědčily se také při léčbě unaveného zraku u lidí, v rámci svého zaměstnání extrémně namáhají zrak.

Borůvkami ke kráse

Díky obsahu látek pomáhají borůvky udržovat zdravou pokožku. Při zevním používání regenerují pokožku, mírní záněty, uklidňují kožní potíže, chladí popáleniny a také napomáhají k urychlení hojení ran.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.