Chrom

Chrom patří mezi vyhledávané prostředky pro sportovce, a to zejména pro kulturisty, protože snižuje množství tělesného tuku a zvyšuje podíl svalové hmoty. Účinky chromu jsou přirovnávány k látkám, které podporují růst svalů. Fyzická zátěž zvyšuje vylučování chromu až pětinásobně,

Chrom pomáhá

Podle odborníků může chrom pomoci v těchto situacích:

  • zmírňuje bolesti hlavy a zvyšuje obranyschopnost organismu proti  nemocem,
  • účastní se přeměny bílkovin, sacharidů a tuků,
  • upravuje krevní tlak,
  • snižuje hladinu cukru v krvi a pomáhá při snižování nadváhy,
  • pomáhá při vyrýsování postavy
  • pomáhá při léčbě astmatu.

Narušení vstřebávání chromu

Moderními způsoby zpracování dochází ke ztrátám chromu, především při rafinaci cukru a mouky. Vstřebávání chromu snižují konzervační přísady a uhličitan vápenatý.

Zdroje chromu

Bohatým zdrojem chromu jsou pivovarské kvasnice, dále mušle celozrnné potraviny, libové maso, sýry, některé druhy koření (tymián, kurkuma)houby, zelené fazolky. Vhodným zdrojem chromu jsou také ovesné vločky, švestky, oříšky, chřest. Chrom je také zastoupen v banánech, jablíčkách nebo grepech. Hladinu chromu mohou snížit kortikosteroidy. V případě diabetiků je nutno se poradit se svým lékařem diabetologem.

Projevy nedostatku chromu

Nedostatek chromu v organismu se projevuje podrážděností, slabostí, ospalostí, únavou až závratěmi, neodolatelnou touhou po sladkém, nadměrnou žízní, impotencí nebo nedostatečným tělesným růstem. 

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.