Výživa pro pohlavní žlázy

Veškeré naše tělesné funkce, včetně sexuální aktivity, jsou ovlivňovány všeobecným stavem našeho organismu, což má zpětně vliv na naši duševní pohodu a připravenost těla odpovídat na vzrušivé podněty. K tomu, abychom se mohli radovat ze sexu, musíme pociťovat tělesnou a duševní pohodu. Odborníci často poukazují na skutečnost, že hlavní příčinou sexuálních dysfunkcí jsou mentální stavy.

Výživa pro pohlavní žlázy

Pro pohlavní výkonnost jsou nezbytné endokrinní žlázy a jejich hormony. Pohlavní žlázy vylučují testosteron (mužský pohlavní hormon) a ženský pohlavní hormon estrogen, které jsou nezbytné pro normální pohlavní funkci. Nejsou však jedinými zúčastněnými hormony. Veškeré endokrinní hormony pracují v organismu jako celek. Například štítná žláza reguluje pomocí hormonu tyroxinu metabolismus. Pokud je štítná žláza méně výkonná, metabolismus se zpomalí a výsledkem je obezita, pocit chladu, vyčerpání a ztráta zájmu o sex. K tomu, aby štítná žláza správně fungovala, je zapotřebí jód. Ten se vyskytuje v mořských živočiších, třešních apod.

Bílkoviny

Strava s vysokým obsahem bílkovin zvyšuje aktivitu štítné žlázy tím, že dodává aminokyselinu tyroxin, ze které je tyroxin tvořen. K tomu je také zapotřebí cholin. Tyroxin však nemůže správně fungovat bez vitaminu B6 a C. Funkci štítné žlázy rovněž nedostatek vitaminu B1. Aby mohla štítná žláza dobře fungovat potřebuje dostatek vitaminů B-komplexu, C a bílkovin. Mezi doporučované potraviny patří např. pivovarské kvasnice, játra, obiloviny,fazole nebo hnědá rýže. Vitamin E zvyšuje vstřebávání jódu a tvorbu hormonů, a proto se doporučuje pít denně sklenku čerstvé rajčatové šťávy, smíchané s 1 lžičkou oleje z pšeničných klíčků.

Hypofýza

Řídící složkou hormonů je hypofýza, která se nachází na spodní straně mozku. Hormony hypofýzy regulují funkce veškerých endokrinních žláz, včetně pohlavních žláz a nadledvinek. Podněcují mužská varlata k produkci semenné tekutiny a ženské vaječníky k tvorbě vajíček a nadledvinky k tomu, aby uchovávaly správnou hladinu cukru v krvi, při které se cítíme dobře, což je první předpoklad sexuální aktivity. Odborné studie poukazují na význam vitaminu E, který se vyskytuje v hypofýze, kde napomáhá předcházet oxidaci jejich hormonů. Vitamin E se vyskytuje v potravinách , jako jsou syrové obilné klíčky a olej z nich, a dalších za studena lisovaných olejích. Ke správné funkci nadledvinek jsou důležité proteiny vitamin E a B komplex, zejména B 12, cholin a kyselina pantotenová. Ta rovněž pomáhá nadledvinkám k tomu, aby mohla být zachována správná hladina cukru v krvi, což má vliv na celkovou energii a vitalitu organismu. Slunečnicová a sezamová semínka jsou dobrým zdrojem vitaminů skupiny B, bílkovin a vitaminu E. Dobrým afrodiziakem mohou být ogrilovaná játra sypaná sezamovými semeny a pšeničnými klíčky.

Hormony hypofýzy

Základem pro hormony hypofýzy, nadledvinek a pohlavní hormony je cholesterol, který se pohlavní aktivitou vyčerpává, jestliže není přítomna kyselina pantotenová, aby jej doplnila. Potraviny bohaté na kyselinu pantotenovou jsou fazole, sušená játra, ořechy a pivovarské kvasnice. Nejbohatším zdrojem jsou tresčí jikry a mateří kašička.S pohlavní touhou souvisí také přenašeči nervových impulzů v mozku, jako norepinefrin, dopamin a acetylcholin

Zinek

Celý mužský pohlavní systém (prostata, semenné váčky a sperma) obsahuje vysoké koncentrace zinku. Ve spermatu se dokonce nachází nejvyšší koncentrace vůbec. Největšími zdroji zinku jsou sledi, maso, houby, syrové pšeničné klíčky, pivovarské kvasnice, dýňová semena, vejce, ořechy a melasa.

Další důležité prvky

Mezi další důležité prvky, které jsou koncentrovány v prostatě a dále pak v nadledvinkách jsou vitamin A a vitamin C. Vitamin A je nezbytný pro tvorbu spermatu. Jednou z příčin, proč bývají alkoholici často neplodní, může být i to, že alkohol zamezuje přeměně vitaminu A na jeho aktivnější složku ve varlatech.Jestliže není dostatek vitaminu A, snižuje se obsah pohlavních hormonů i gonadotropinu, což je hormon hypofýzy, který přímo stimuluje pohlavní žlázy.

Co nám krade zinek?

Průmyslové zpracování potravin (rafinace mouky a leštění rýže) odnímá zinek, a v neplnohodnotné potravě a slazených limonádách se žádný zinek nenachází. Cigaretový kouř obsahuje toxické kadmium, které zpomaluje metabolismus zinku a mimoto se kadmium hromadí ve varlatech. Kuřáci jsou k nedostatku zinku obzvlášť náchylní. Dalším důvodem je alkohol, který vylučuje zinek z organismu, a strava bohatá na fosfor, která brání vstřebávání zinku. Zinek dále odbourávají antikoncepční pilulky.

Esenciální mastné kyseliny

Esenciální mastné kyseliny jsou nezbytné pro funkci nadledvinek a štítné žlázy a také se přišlo na to, že léčí nemoci prostaty. Dobrými zdroji jsou za studena lisované nerafinované oleje, jako je olej z obilných klíčků, slunečnicový a saflorový olej. Slunečnicová a dýňová semena jsou velmi prospěšnými přesnídávkami mezi jídly.

Histamin

Uvolňování histaminu je nezbytným předpokladem pro orgasmus. Muži i ženy , kteří mají problémy orgasmu dosáhnout, často příznivě reagují na doplňování vtanu B3 (niacinu), protože ten uvolňuje histamin. Právě histamin, který způsobuje zčervenání některých částí těla (tváře, krk) v průběhu pohlavního vzrušení a vylučování sliznatých látek pohlavními orgány. Vitamin B6 pomáhá přeměnit aminokyselinu histidin na histamin. Proto mohou být užitečné doplňky vitaminu B6 a potrava bohatá na histidin (maso, sýry). Dále nezapomeňte, že strava chudá na selen zvyšuje pravděpodobnost mužské impotence také u mladých mužů. Důležitý je také hořčík a draslík, oba mohou zlepšit sexuální odezvu jak u mužů, tak u žen.

Vyčkejte a buďte důslední

Je potřeba zdůraznit, že živiny nepůsobí tak rychle jako léky, a že je nezbytné brát nejprve upravit stravu tak, aby byla vyvážená a obsahovala důležité látky. Vhodné potravinové doplňky jsou vhodné k nastartování organismu, ale není žádoucí je brát dlouhodobě a stereotypně. Vždy dodržujte správné dávkování a nechtějte zlepšení ihned a na počkání. Vždy je nutné vytrvat a být k sobě důsledný.