Muži vyhrávají boj s kilogramy

Muži se zbavují nadbytečných kilogramů rychleji než ženy. Důvodem je i to, že jejich těla nejsou zkoušená tolika dietami. Muži většinou začínají shazovat nadbytečné kilogramy až ve chvíli, kdy jim hrozí nějaká nemoc, pak jdou kila dolů téměř sama.

 Muži zpravidla nemají znalosti o správném jídelníčku a dělají velkou spoustu chyb. Jakmile je ale odstraní, začnou poměrně brzy shazovat. Mají také vyšší bazální metabolismus, protože mají více svaloviny. Díky tomu také mohou jíst více. K tomu, aby uvedli do chodu svaly, totiž potřebují více energie. Další výhodou je, jak již bylo uvedeno, že jejich tělo není tak „poničeno“ dietami, a tak jdou kila dolů snáze. Muži se kily navíc rozhodně nezabývají tolik jako ženy, které si dávají v touze po štíhlé linii nereálné cíle. Ženy drží drastické diety, a když je poruší, začnou si vyčítat, že jsou k ničemu, a tak často drží diety celý život. Muži se takovým scénářům vyhnou. Výhodou pro muže je, že jídlem často neřeší stres.

Shodit nadbytečná kila se mužům vyplácí i ze zdravotního hlediska. Většina mužů přibírá „do břicha“, které v sobě skrývá nebezpečný břišní tuk, neboť ten obaluje vnitřní orgány. Tento tuk je z hlediska zdraví daleko nebezpečnější než tuk v partiích, které jsou typické pro ženy. Tukové zásoby na zadku nebo stehnech jsou spíše kosmetickým problémem. Ženy své tělesné nedostatky řeší mnohem více než muži. A i přesto, že často vědí, jak a co mají jíst, aby nepřibraly, své znalosti nedokážou převést do praxe. Ve shazování nadbytečných kil hraje velkou roli psychika.

V daleko menší míře dochází u mužů ve srovnání s ženami k jo-jo efektu. Mění-li muži svůj jídelníček pomalu, nemají pak pocit, že v jídle strádají – díky tomu se tak drží zásad zdravějšího jídelníčku celoživotně. Muži nejčastěji chybují v tom, že jedí nadměrné množství živočišných tuků v uzeninách.
Kamenem úrazu bývá také sladké, které mají někteří muži rádi. Někdo si pochutná na zákusku, bez kterého si kávu neumí představit. Někteří  z nás vypijí i dva litry koly denně.

 V kurzech snižování nadváhy se nemění návyk ze dne na den. Šlo by totiž jen o provizorium, které by muži přestali dělat ve chvíli, kdy kurz skončí. Je třeba zvolit postupné kroky – nahradit klasickou kolu kolou light, která má nulovou energetickou hodnotu. A postupně zařazovat více vody. Pokud má někdo ve zvyku vypít večer u televize dvě piva denně, na zvýšené váze se to odrazí. I v tomto případě se dá energetický příjem snižovat. Ideální je, když pivo začnou brát spíše jako pochutinu a dopřejí si ji jednou za čas. Někomu může zachutnat i nealkoholické pivo, které má daleko méně energie.

Muži mají jednu obrovskou výhodu – že se rádi hýbou. A když se pustí do shazování nadbytečných kil, pak snadno přidají i pohyb. Do kurzů snižování nadváhy se muži hlásí málokdy, mnohem častěji hledají hubnutí přes internet.
Základem každého zdravého jídelníčku je dostatek potřebných živin – bílkovin, sacharidů a tuků – ve správném poměru. Zdravý vyvážený jídelníček je ve snaze zhubnout rozhodující, ovlivňuje ji až ze 70 procent!
Jako velmi efektivní se při snaze zhubnout ukazuje snížení množství sacharidů a především jednoduchých cukrů v jídelníčku a současně zachování množství zdravých tuků a lehké navýšení bílkovin. Dříve se v redukčním jídelníčku snižoval pouze obsah tuků a cukry se moc neřešily. Dnes už ale víme, že tuky rostlinné a živočišné mají v jídelníčku velmi důležitou funkci, a to především pro náš hormonální systém. A naopak nadbytek sacharidů vede k jejich ukládání do tukových zásob.
Cesta ke štíhlosti může vést přes proteinovou dietu. Ta je postavena právě na snížení příjmu sacharidů v jídelníčku, a to obvykle pod 50 g sacharidů za den. Díky snížení sacharidů v jídelníčku se dostanete do tzv. ketózy, což znamená, že si vaše tělo místo sacharidů vybere jako zdroj energie vlastní tukové zásoby, které budete spalovat. Proteinová dieta je tak výborným startem ke změně stravovacích návyků.