Core Training

Core training je typ cvičení, při kterém se zapojuje tzv. hluboký stabilizační svalový systém. Jedná se o svaly, které nejsou pouhým okem viditelné a jsou uloženy hluboko v našem těle. Součástí tohoto cvičení je cvičební pomůcka, (core board – pohyblivá deska, neboli plošina), která umožňuje cvičení v různých dimenzích, jako např. točení, naklánění, couvání. Tato nestabilní plošina nutí tělo srovnat a vyrovnat rovnováhu pomocí břišních, trupových a stabilizačních svalů. V podstatě se jedná o zatížení ve třech různých dimenzích : dopředu, dozadu, ze strany na stranu a rotaci.

Proč se v současném době opět vracíme k balančnímu cvičení?

Současný životní styl je velmi rychlý a náročný, proto je vhodné hledat sportovní aktivity, které nás uklidní a současně posílí a zformují naše svaly. Toto cvičení splňuje všechny zásady „zdravého těla“, je proto vhodné i jako doplněk rehabilitační popřípadě regenerační péče. Podobně jako u pilates nebo power jógy je i zde kladen důraz na koncentraci a soustředění.

Cvičí se také s hudbou?

Záleží na typu dané lekce, lze cvičit i bez doprovodu hudby nebo s lehčí, klidnější muzikou. Pokud cvičenci zvolí cardio training, cvičí se na pop nebo tvrdší hudbu, záleží na tom, co se klientům líbí a motivuje je. Cvičí se vždy v uceleném programu a jednotlivá lekce trvá 60 minut.

Lze core training cvičit i doma?

Pokud chceme cvičit v domácích podmínkách, můžeme ve zdravotních potřebách zakoupit jako náhražku nestabilní balanční plochu a zkoušet některé cviky, které jsme již zvládli i doma.

Nemohou při core cvičení svaly příliš zmohutnět?

Cvičební lekce probíhá v aerobním pásmu, kdy dochází k spalování energie a vzhledem k balančním pozicím se svaly stávají pevnějšími a štíhlými. Cvičení se neprovádí za účelem zvýšení svalové hmoty, ale jedná se o specifický druh posilování, při kterém působíme na naše tělo jako na celek. Je velice důležité ovládnout techniku a soustředit se především na kvalitu cvičení.