Vliv nedostatku stopových prvků na sexuální výkonnost

Nejdůležitějším stopovým prvkem pro pohlavní život je zinek. Ten je obsažen v celém mužském reprodukčním systému, využívá se při syntéze bílkovin a také se podílí na tvorbě inzulínu i testosteronu. Poslední výzkumy dokazují, že i při mírném nedostatku zinku, který trvá několik měsíců může dojít k sexuální dysfunkci a snížení pohlavní touhy. Zinek také pomáhá zvýšit počet spermií.
Již v dávných dobách se vědělo, že ústřice jsou velmi dobrým afrodiziakem, právě pro svůj obsah zinku.

Kdo je nedostatkem zinku nejvíce ohrožen?

K nedostatku zinku jsou náchylní kuřáci, protože cigaretový kouř obsahuje kadmium, a to je toxická látka, která zpomaluje metabolismus zinku a kadmium se hromadí ve varlatech. Také při větší konzumaci alkoholu dochází k vylučování zinku z těla. Nejlepšími zdroji zinku jsou : dýňová semínka, ořechy, vejce, sledi, houby, pšeničné klíčky, maso. Důležité je vědět, že sportovci mají spotřebu zinku vyšší, protože při pocení dochází k jeho ztrátě.

Které další stopové prvky je nutno doplnit?

Pro tvorbu spermatu je také důležitý vitamín A. Jednou z příčin neplodnosti alkoholiků je skutečnost, že alkohol zabraňuje přeměně vitamínu A na jeho aktivnější složku ve varlatech. Při nedostatku vitamínu E se snižuje obsah pohlavních hormonů a gonadotrofinu, hormonu hypofýzy. Nedostatek selenu v potravě může být příčinou impotence i u mladých mužů. Také draslík a hořčík jsou důležitými prvky, které ovlivňují pohlavní život. Pro správnou funkci nadledvinek a štítné žlázy jsou důležité esenciální mastné kyseliny. Prospěšné jsou za studena lisované oleje – slunečnicový a olej z obilných klíčků.

Které látky jsou důležité pro orgasmus?

Muži a ženy, kteří mají problém dosáhnout orgasmu by měli doplnit vitamín B3 ( niacin), ten uvolňuje histamin, který je nezbytným předpokladem pro orgasmus. Vitamín B3 také zlepšuje trávení, zlepšuje mentální funkce a snižuje hladinu cholesterolu. Dobrými přírodními zdroji jsou : játra, pivovarské kvasnice, ryby, arašídové máslo, sušené datle, švestky, avokádo. Při zvýšené konzumaci sladkostí a po delší léčbě antibiotiky může dojít k nedostatku tohoto vitamínu. Zvýšenou spotřebu niacin mají lidé trpící depresemi.

Největší nepřátelé libida :

  • Konzervovaná masa a párky, protože jsou k jejich konzervaci se používají nitrity a nitráty
  • Průmyslově zpracované potraviny
  • Cigaretový kouř a alkohol
  • Hormonální antikoncepce – názory nejsou jednotné

Jak rychle působí živiny na náš organismus ?

Živiny nepůsobí tak rychle jako léky a je důležité je brát v doporučených dávkách jako doplnění pestré a vyvážené stravy. Správná výživa nám pomůže vypadat přitažlivě a sexy a v mnoha případech to může být pro nás účinnější pomoc než návštěva psychologa.

Vitamíny na které bychom neměli zapomenout :

  • V období menstruace je důležitý zvýšený příjem vitamínů B a oleje pupalky dvouleté
  • Při užívání antikoncepce je opět důležitý přísun vitamínu B, dále vitamínu C a kyseliny listové. Tuto kyselinu obsahují kvasnice a listová zelenina
  • V období těhotenství je nutné sledovat kromě vitamínu B také vitamín A, C, D a kyselinu listovou, která má vliv na plod. Je důležité vědět, že velké množství vitamínu C ničí kyselinu listovou, takže vysoké dávky vitamínu C musíme doplnit patřičným množstvím kyseliny listové
  • Pokud trpíme křečovými žilami je nutné dávat pozor na vitamín C a E a na bioflavonoidy, což jsou sloučeniny, které přispívají k zachování kolagenu, který spojuje tělní buňky ( známé též pod názvem vitamín P). Jednou z těchto sloučenin je rutin, který posiluje stěny kapilár, které jsou méně náchylné k popraskání, a zamezuje tak tvorbě modřin a krvácení
  • Předmenstruační syndrom souvisí s nedostatečným příjmem vápníku, hořčíku, selenu, vitamínu B6, E, nebo také s nadměrným příjmem sladkostí obecně, neboť ty uvedené minerální látky odbourávají! Je vhodné rovněž omezit sůl a slaná jídla.Chladné nápoje a pokrmy mohou ovlivňovat břišní cirkulaci a tím může docházet ke křečím. Je vhodné nahradit kávu a tmavé čaje bylinkami
  • Nedostatečná pohybová aktivita je příčinou zvýšeného vyplavování vápníku z kostí a znamená také zvýšené riziko osteoporózy. Vápník podporuje vstřebávání železa a ten se podílí na správné srážlivosti krve, přenosu nervových vzruchů.Jeho hladinu si musí hlídat ženy po chirurgickém odstranění dělohy ( hysterektomii) a po menopauze.